Subscribe:

Ads 468x60px

`

Isnin, 29 Mac 2010

Chua Soi Lek Presiden MCA, Liow Tiong Lai Timbalan

Photobucket

Pemilihan baru MCA bermula dengan rekod pengundian yang tinggi iaitu sejumlah 2,315 perwakilan. Chua Soi Lek berjaya mendapat mandat daripada perwakilan MCA apabila beliau menang dalam pemilihan presiden. Pertarungan tiga penjuru memperlihatkan yang beliau menang tipis dengan majoriti 68 undi. Pertarungan tida penjuru presiden MCA adalah antara Chua Soi Lek, bekas pemimpin nombor satu MCA, Ong Ka Ting dan juga penyandang jawatan Ong Tee Keat.

Sementara bagi kerusi Timbalan Presiden, Liow Tiong Lai menang tipis dengan majoriti undi 65 undi sahaja. Beliau memperoleh undi sebanyak 1171 undi dan mengetepikan pencabarnya iaitu Kong Cho Ha. Semua yang terpilih akan memegangjawatan sehingga Oktober 2011.


Pilihanraya terdekat
-----------------------

Sebagai sebuah parti politik, sudah tentulah pencapaiannya akan ditentukan di medannya iaitu Pilihanraya. MCA yangsudah pun berusia 60 tahun merupakan sekutu rapat kepada UMNO dan MIC dan antara parti terbesar di dalam BarisanNasional (BN). Pilihanraya Parlimen Hulu Selangor (P94) adalah medan paling baik untuk mengukur keupayaan parti-parti politik. SPR telah mengumumkan bahawa penamaan calon akan dijalankan pada Jumaat ini, 2 April 2010.

P094 mempunyai pengndi seramai 63,593 di mana 54% daripadanya adalah Melayu, 26.7% Cina dan 19% India.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails